بررسی کابل شبکه cat6a

تراکینگ چیست

بررسی کابل شبکه cat6a

۳ بازديد
بررسی کابل‌ شبکه CAT6A
 
کابل‌ شبکه CAT6A جزو قوی‌ترین و پرکاربردترین و پر‌سرعت‌ترین کابل‌ شبکه موجود هستند و با کابل‌های شبکه نسل قبل خود، یعنی کابل‌های شبکه CAT6 شباهت‌ها و تفاوت‌های مختلفی دارند. حرف A در نام این دسته از کابل‌ها، مخفف لغت Augmented است و اشاره به پیشرفته شدن کابل شبکه CAT6A در مقایسه با کابل شبکه CAT6 دارد.
 
فرکانس قابل پوشش در کابل شبکه CAT6A در مقایسه با کابل شبکه CAT6 دو برابر شده‌است و از 250 مگا‌هرتز به 500 مگا‌هرتز رسیده است. همچنین در این کابل‌ها احتمال تداخل سیگنال تا حد زیادی کاهش یافته است و سرعت انتقال اطلاعات در طول‌های بالاتر این دسته از کابل‌ها نسبت به نسل‌های گذشته خود افزایش یافته‌‌است. این امر موجب می‌شود که از کابل شبکه CAT6A بتوان در راه‌اندازی شبکه‌ها، مخصوصا آن‌هایی که نیازمند انتقال اطلاعات با سرعت بالاتر هستند و یا از تعداد بسیار زیاد تجهیزات شبکه استفاده می‌کنند با اطمینان بیشتری استفاده کرد.
 
سرعت کابل شبکه CAT6A
 
کابل شبکه CAT6A اطلاعات را با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه و در طول 100 متر انتقال می‌دهد. لازم به ذکر است که این عدد در نسل پیشین خود، یعنی در کابل شبکه CAT6 برای طول 35 تا 55 متر وجود داشت در طول‌های بالاتر از سرعت آن کاسته می‌شود. این کابل‌ها همانند کابل شبکه CAT6، به صورت شیلددار و بدون شیلد قابل تهیه است. اما باید به این نکته اشاره کرد که این کابل ها به طور سراسری بیشتر به صورت شیلددار تولید شده‌است که این امر موجب کارایی بیشتر این کابل شبکه در شبکه‌های حساس‌تر و دقیق‌تر می‌شود. کابل‌ شبکه CAT6A، همانند اکثر نسل‌های پیشین خود و به دلیل استفاده سراسری آن‌ها در شبکه‌های مختلف، از کانکتور استاندارد RJ45 استفاده‌ می‌کنند که باعث می‌شود بتوان از آن‌ها، بدون دغدغه در هر‌نوع شبکه‌ای اعم از شبکه‌های خانگی و اداری و همین‌طور در زیر‌ساخت ها و شرکت‌های انتقال‌دهنده اطلاعات استفاده کرد.
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.