تفاوت بین پچ کورد cat6 وcat6a

۴ بازديد
تفاوت‌ CAT6 و CAT6a:
تفاوت‌ CAT6 و CAT6a
 
1. پچ کورد CAT6a نسبت به CAT6، به تلرانس های محکم تری مجهز است. این بدان معنی است که هادی های مسی محکم تر پیچ خورده اند. این به پچ پنل ها، جک های دیواری و کانکتورهای RJ45 با مشخصات بالاتر نیاز دارد.
2. پهنای باند پچ کورد CAT6A حداقل 500 مگاهرتز است که این دو برابر پهنای باند CAT6 است. این سرعت پهنای باند بیش‌تر این امکان را می‌دهد تا از سرعت انتقال 10 گیگابیت بر ثانیه تا 100 متر بهره مند شوید. در صورتی است که CAT6 در شرایط ایده آل فقط از سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه تا  55 متر پشتیبانی می کند که این مقدار در شبکه های شلوغ، کمتر هم می‌شود.
3. پچ کورد CAT6A اغلب از هادی‌ها و روکش‌های مسی ضخیم تر استفاده می‌کند. این کار نصب را دشوارتر می‌کند و قیمت را بالا می‌برد. البته از مزایای این عایق بیش‌تر می‌توان برای به حداقل رساندن تداخل اشاره کرد.
 
نکات برای ارتقاء کابل کشی شبکه در آینده:
 
برای انتخاب بین پچ کورد CAT6A و CAT6، توجه به دو نکته زیر اهمیت دارد:
 
. اگر قصد دارید حتما به سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند 500 مگاهرتز بهره مند شوید، انتخاب پچ کورد CAT6A معقول‌تر است.
 
. باید توجه داشته باشید که که کابل کشی هزینه داشته و اجرای مجدد آن در آینده نیز به مراتب هزینه بیش‌تری خواهد داشت.
 
بررسی بیش‌تر پچ کورد شبکه CAT6a:
 
همان‌طور که اشاره شده پچ کورد CAT6a قابلیت پشتیبانی از سرعت انتقال داده تا 10 گیگابایت بر ثانیه در پهنای باند 500 مگاهرتز را دارد و با توجه به کیفیت ساخت بالایی که دارد، برای استفاده طولانی مدت مناسب هستند. این قابلیت باعث می‌شود که این نوع پچ کورد برای استفاده در شبکه‌های کلاس Ea (نیاز به انتقال و سرعت بالای داده) ضروری شود. علاوه بر این CAT6A از استانداردهای ISO/IEC 11801 و TIA/EIA 568 پشتیبانی می‌کند و با فناوری CAT6 و CAT5 از تجهیزات پسیو شبکه و تجهیزات اکتیو شبکه از جمله پچ پنل CAT5e و پچ پنل CAT6 سازگار است.
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.