آرشیو تیر ماه 1401

تراکینگ چیست

مشخصات کابل شبکه لگراند

۴ بازديد
مشخصات کابل شبکه لگراند CAT6 UTP
 
در مقایسه با کابل شبکه CAT5  و CAT5e که نرخ پیچش آن ها در هر سانتی متر برابر 1.5 تا 2 می باشد، کابل شبکه CAT6  پیچشی در حدود 2 و بالاتر از آن در هر سانتی متر دارد. تفاوت مقدار پیچش در کابل شبکه CAT6  نسبت به نسل های گذشته خود، باعث کاهش نرخ تداخل سیگنالی شده است همچنین در کابل شبکه CAT6  مقدار نویز کاهش یافته است. البته توجه این نکته حائز اهمیت است که مقدار پیچش در هر سانتی متر می تواند در برند های مختلف متفاوت و منحصر به فرد باشد.
 
کابل شبکه CAT6 در مقایسه با نسل های پیشین خود ، به خصوص کابل شبکه CAT5 و CAT5e ، روکش ضخیم تری نیز دارند. جنس روکش بیرونی کابل ها از نوع PVC و LSZH یا LSOZ می باشد، که برای مراکز حساس تر معمولا از روکش LSZH استفاده میکنند.
 
با وجود اینکه استاندارد اترنت برای طول 100 متر است، اما کابل های شبکهCAT6  اطلاعات در طول 35 تا 55 متر را (این تفاوت به خاطر مقدار تداخل سیگنالی است) با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه انتقال می دهند. کابل شبکه CAT6 در شبکه های مبتنی بر اترنت کارایی دارند. یعنی تمام شبکه های 10BASET، 100BASE-TX، 1000BASE-T و درنهایت شبکه های 10 GBASE-T.
 
در انتهای  این کابل ها همانند گذشته از کانکتور استاندارد RJ-45 استفاده می شود که به معنی سازگاری با اکثر تجهیزات شبکه خانگی و اداری است. با وجود اینکه کابل هایCAT6  وCAT6A  دارای کارایی بالاتری هستند ، اما هنوز بسیاری از شبکه های محلی از کابل های شبکه CAT5E به دلیل مقرون به صرفه بودن استفاده می کنند. با این وجود قطعا کسانی که سرعت بالاتر برایشان در اولویت است، کابل های شبکه CAT6 را انتخاب می کنند.
 
 

کابل شبکه لگراند

۲ بازديد
کابل شبکه لگراند CAT6 UTP بستر ارتباطی کابلی است که برای تبادل اطلاعات، اشتراک گذاری و اتصال دستگاه‌های یک شبکه به یکدیگر یا به سایر شبکه‌ها استفاده می‌شود.
 
با وجود پیشرفت و توسعه تکنولوژی های وایرلس و اهمیت انتقال اطلاعات، بسیاری از شبکه های کامپیوتری هنوز هم به  محیط های فیزیکی برای انتقال داده ها بین دستگاه های مختلف وابسته هستند. برای برقراری ارتباط در شبکه های کابلی و یا در هر شبکه دیگر ما نیازمند کابل شبکه هستیم.
 
امروزه، دسترسی به اینترنت و استفاده از شبکه‌های کامپیوتری، عضو جدانشدنی زندگی روزمره و مدرن شده‌ است به گونه‌ای که نه تنها کاربران به صورت شخصی، در مصارف روزمره خود به آن نیاز دارند، بلکه بسیاری از تجهیزات تحت عنوان اینترنت اشیاء نیز، بدون وجود شبکه‌ای قدرتمند، توانایی کارکرد ندارند. برای دسترسی به اینترنت و شبکه‌ای سریع، تجهیزات و قطعات بسیاری استفاده می‌شوند به طوری که اگر از هر انسان معاصری در مورد این تجهیزات سوال شود، به احتمال زیاد نام مودم، روتر، سوئیچ و غیره را خواهد برد اما مشخص است، که هیچکدام از این تجهیزات، بدون وجود کابل‌های شبکه، بلااستفاده خواهند شد.
 
 

اشنایی با کابل شبکه cat7

۳ بازديد
آشنایی با کابل شبکه CAT7
 
کابل شبکه CAT7  نیز مانند CAT6A  می توانند تا 10 گیگابیت در ثانیه را انتقال دهند. اما لازم به ذکر است  شرایط آزمایشگاهی نشان می دهد که این نسل از کابل‌ها می تواند تا سرعت 40 گیگابیت در ثانیه برای طول 50 متر و همچنین تا سرعت 100 گیگابیت درثانیه برای طول 15 متر را انتقال دهد. کابل های CAT7  همچنین می تواند تا فرکانس 600  مگاهرتز را پوشش دهد.
 
کابل CAT7 روکشی ضخیم دارد و این امر باعث کاهش نرخ تضعیف سیگنال می شود. این کابل از چهار جفت سیم به هم پیچیده ساخته شده است. همچنین این کابل در مقایسه با نسل های پیشین خود از لحاظ فیزیکی تا حدی سخت تر و خمش ناپذیرتر شده است.
 
در این نوع کابل شبکه علاوه بر اینکه هر جفت از رشته های درونی دارای روکش هستند، مجموع چهار جفت رشته درونی نیز یک روکش مضاعف دارد که می تواند از روکش شیلد (SSTP) و یا روکش فویل ( SFTP) در ساخت آنها استفاده شود. کابل شبکه CAT7 به دلیل این ساختار بهبود یافته، برای استفاده در شبکه های با سرعت بسیار بالا که بر پایه اترنت هستند، بسیار مناسب است، به خصوص در شبکه های زیرساخت مبتنی بر 1000BASE-Tو یا 10GBASE_Tاستفاده می شوند.
 
همچنین در هنگام استفاده از کابل CAT7  برای بهره گیری از سرعت بالاتر ،  باید از کانکتور GG45  استفاده کرد.
 
مزیت های کابل CAT7
 
در نهایت باید گفت که این کابل‌ها نسبت به کابل های قدیمی تر تداخل سیگنال را تا حد زیادی کاهش داده و در مراکز داده و شرکت های بزرگ انتقال اطلاعات کاربرد بسیار زیادی دارد. در حقیقت این به این معنی است که تجهیزات شبکه خانگی توانایی استفاده حداکثری از امکانات و ویژگی های کابل CAT7 را ندارند. در نتیجه برای استفاده خانگی و اتصال تجهیزات در خانه و ادارات کوچک هنوز بهترین گزینه استفاده از کابل های شبکه CAT6 می باشد. با این حال همان طور که بیان شد این از نسل از کابل ها به نسبت نسل های پیشین خود، قطعا قدرتمند تر هستند.
 
 

پچ کورد cat6a

۲ بازديد
پچ کورد شبکه CAT6a به عنوان پرفروش ترین پچ کورد شبکه، در مقایسه با دیگر پچ کوردها همچون پچ کورد شبکه CAT6 از حداکثر سرعت بالاتری پشتیبانی می‌کند. از این رو یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در شبکه‌های کابلی است. پچ کورد شبکه CAT6a این امکان را می‌دهد تا شما از حداکثر سرعت انتقال 10 گیگابیت بر ثانیه با پهنای باند 500 مگاهرتز بهره مند شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع پچ کورد شبکه CAT6a، ویژگی‌ها و همچنین تفاوت آن با پچ کورد CAT6 آشنا شوید.
 
مقایسه پچ کورد شبکه CAT6 و CAT6a:
 
پچ کورد شبکه CAT6 و CAT6a دارای تفاوت‌ها و شباهت‌هایی در ویژگی شان می‌باشند که ابتدا در این بخش از مقاله قصد داریم به تفاوت‌های این دو بپردازیم. پچ کورد شبکه CAT6 و CAT6a تنها از لحاظ سرعت انتقال دارای تفاوت‌هایی می‌باشند؛ به غیر از سرعت و پهنای باند، در بقیه موارد مشابه هم هستند. بدین صورت که پچ کورد شبکه CAT6 از سرعت انتقال 1 گیگابیت بر ثانیه با پهنای باند 250 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند، در صورتی که پچ کورد شبکه CAT6a می‌تواند سرعت انتقال 10 گیگابیت بر ثانیه را با پهنای باند 500 مگاهرتز فراهم کند.
 
شباهت‌ پچ کورد CAT6 و CAT6a:
 
پچ کورد شبکه CAT6 و CAT6a در ظاهر دقیقاً مشابه هستند. اما در عملکرد دارای تفاوت‌هایی در سرعت انتقال و پهنای باند می‌باشند. بدین صورت که سرعت انتقال داده و پهنای باند قابل پشتیبانی پچ کورد CAT6a، به ترتیب 10 برابر و 2 برابر پچ کورد شبکه CAT6 می‌باشد. از این رو اگر سرعت انتقال داده و پهنای باند پچ کورد شبکه برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، پچ کود CAT6a بهترین گزینه برای انتخاب می‌باشد.
 
 

بررسی کابل شبکه cat6a

۲ بازديد
بررسی کابل‌ شبکه CAT6A
 
کابل‌ شبکه CAT6A جزو قوی‌ترین و پرکاربردترین و پر‌سرعت‌ترین کابل‌ شبکه موجود هستند و با کابل‌های شبکه نسل قبل خود، یعنی کابل‌های شبکه CAT6 شباهت‌ها و تفاوت‌های مختلفی دارند. حرف A در نام این دسته از کابل‌ها، مخفف لغت Augmented است و اشاره به پیشرفته شدن کابل شبکه CAT6A در مقایسه با کابل شبکه CAT6 دارد.
 
فرکانس قابل پوشش در کابل شبکه CAT6A در مقایسه با کابل شبکه CAT6 دو برابر شده‌است و از 250 مگا‌هرتز به 500 مگا‌هرتز رسیده است. همچنین در این کابل‌ها احتمال تداخل سیگنال تا حد زیادی کاهش یافته است و سرعت انتقال اطلاعات در طول‌های بالاتر این دسته از کابل‌ها نسبت به نسل‌های گذشته خود افزایش یافته‌‌است. این امر موجب می‌شود که از کابل شبکه CAT6A بتوان در راه‌اندازی شبکه‌ها، مخصوصا آن‌هایی که نیازمند انتقال اطلاعات با سرعت بالاتر هستند و یا از تعداد بسیار زیاد تجهیزات شبکه استفاده می‌کنند با اطمینان بیشتری استفاده کرد.
 
سرعت کابل شبکه CAT6A
 
کابل شبکه CAT6A اطلاعات را با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه و در طول 100 متر انتقال می‌دهد. لازم به ذکر است که این عدد در نسل پیشین خود، یعنی در کابل شبکه CAT6 برای طول 35 تا 55 متر وجود داشت در طول‌های بالاتر از سرعت آن کاسته می‌شود. این کابل‌ها همانند کابل شبکه CAT6، به صورت شیلددار و بدون شیلد قابل تهیه است. اما باید به این نکته اشاره کرد که این کابل ها به طور سراسری بیشتر به صورت شیلددار تولید شده‌است که این امر موجب کارایی بیشتر این کابل شبکه در شبکه‌های حساس‌تر و دقیق‌تر می‌شود. کابل‌ شبکه CAT6A، همانند اکثر نسل‌های پیشین خود و به دلیل استفاده سراسری آن‌ها در شبکه‌های مختلف، از کانکتور استاندارد RJ45 استفاده‌ می‌کنند که باعث می‌شود بتوان از آن‌ها، بدون دغدغه در هر‌نوع شبکه‌ای اعم از شبکه‌های خانگی و اداری و همین‌طور در زیر‌ساخت ها و شرکت‌های انتقال‌دهنده اطلاعات استفاده کرد.
 
 

تفاوت بین پچ کورد cat6 وcat6a

۳ بازديد
تفاوت‌ CAT6 و CAT6a:
تفاوت‌ CAT6 و CAT6a
 
1. پچ کورد CAT6a نسبت به CAT6، به تلرانس های محکم تری مجهز است. این بدان معنی است که هادی های مسی محکم تر پیچ خورده اند. این به پچ پنل ها، جک های دیواری و کانکتورهای RJ45 با مشخصات بالاتر نیاز دارد.
2. پهنای باند پچ کورد CAT6A حداقل 500 مگاهرتز است که این دو برابر پهنای باند CAT6 است. این سرعت پهنای باند بیش‌تر این امکان را می‌دهد تا از سرعت انتقال 10 گیگابیت بر ثانیه تا 100 متر بهره مند شوید. در صورتی است که CAT6 در شرایط ایده آل فقط از سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه تا  55 متر پشتیبانی می کند که این مقدار در شبکه های شلوغ، کمتر هم می‌شود.
3. پچ کورد CAT6A اغلب از هادی‌ها و روکش‌های مسی ضخیم تر استفاده می‌کند. این کار نصب را دشوارتر می‌کند و قیمت را بالا می‌برد. البته از مزایای این عایق بیش‌تر می‌توان برای به حداقل رساندن تداخل اشاره کرد.
 
نکات برای ارتقاء کابل کشی شبکه در آینده:
 
برای انتخاب بین پچ کورد CAT6A و CAT6، توجه به دو نکته زیر اهمیت دارد:
 
. اگر قصد دارید حتما به سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند 500 مگاهرتز بهره مند شوید، انتخاب پچ کورد CAT6A معقول‌تر است.
 
. باید توجه داشته باشید که که کابل کشی هزینه داشته و اجرای مجدد آن در آینده نیز به مراتب هزینه بیش‌تری خواهد داشت.
 
بررسی بیش‌تر پچ کورد شبکه CAT6a:
 
همان‌طور که اشاره شده پچ کورد CAT6a قابلیت پشتیبانی از سرعت انتقال داده تا 10 گیگابایت بر ثانیه در پهنای باند 500 مگاهرتز را دارد و با توجه به کیفیت ساخت بالایی که دارد، برای استفاده طولانی مدت مناسب هستند. این قابلیت باعث می‌شود که این نوع پچ کورد برای استفاده در شبکه‌های کلاس Ea (نیاز به انتقال و سرعت بالای داده) ضروری شود. علاوه بر این CAT6A از استانداردهای ISO/IEC 11801 و TIA/EIA 568 پشتیبانی می‌کند و با فناوری CAT6 و CAT5 از تجهیزات پسیو شبکه و تجهیزات اکتیو شبکه از جمله پچ پنل CAT5e و پچ پنل CAT6 سازگار است.
 
 

تستر کابل شبکه

۲ بازديد
تستر کابل شبکه برای تست عملکرد درست کابل‌های شبکه استفاده می شود که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابزار شبکه برای مهندسان شبکه به شمار می‌آید. تستر شبکه دستگاهی برای اندازه‌گیری و آزمایش اتصالات شبکه است که دارای انواع مختلفی همچون تستر کابل شبکه، زوج یاب تلفن، تستر کابل کواکسیال، تستر دوربین مدار بسته می‌باشد که هر کدام کارکرد مختص به خود را دارند. در ادامه به معرفی انواع زوج‌ یاب شبکه و بررسی مدل‌های مختلف آن می‌پردازیم.
 
تست کابل شبکه چرا مهم است؟
 
آزمایش کابل شبکه قبل از نصب، با تستر کابل شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است. به این دلیل که از سلامت کامل و درستی نصب کابل شبکه و همچنین ارائه سطح سرعت داده و کیفیت لازم آن اطمینان حاصل کنید.
 
تنها ابزاری که برای صحت سنجی کابل شبکه وجود دارد، زوج یاب شبکه است که با استفاده از آن می‌توانید راستی آزمایی کنید که کابل شبکه‌ای که به عنوان کابل دارای تست فلوک خریداری می‌کنید ایا واقعا تست پرمننت رو پاس می‌کند یا خیر.
 
همچنین ممکن است در طول مراحل نصب مشکلاتی همچون آسیب دیدن کابل‌ها، خراب شدن عایق، قطع شدن اتصالات و… بر اجرای شبکه تاثیر بگذارند که در این حالت زوج یاب شبکه به کمک شما می‌آید و شما با استفاده از آن می‌توانید عیب، محل دقیق عیب و قطعی شبکه را تشخیص دهید.
 
آموزش کار با تستر کابل شبکه:
 
هر تستر شبکه دارای دو قسمت دستگاه اصلی و جدا شونده (ریموت) می‌باشد. که با استفاده از  LED یا صفحه نمایشی که روی یکی از این دو نصب شده است، می‌توانید قطعی تجهیزات پسیو شبکه همچون کابل شبکه و کیستون شبکه و… را تشخیص دهید.
 
برای انجام این کار ابتدا یک سر کابل را وارد دستگاه تستر می‌کنیم و سر دیگر کابل را وارد ریموت تستر می‌کنیم . سپس چراغ‌های دستگاه به ترتیب شروع به چشمک زدن می‌کنند .
 
با توجه با اینکه کابل‌های شبکه دارای چندین رشته سیم هستند، هر رشته ای که مشکل یا قطعی داشته باشد از طریق LED ها و یا صفحه نمایش دستگاه تستر متوجه آن خواهیم شد.
 
 

بهترین تستر شبکه

۲ بازديد
بهترین تستر شبکه:
 
یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای خرید زوج یاب شبکه، می‌تواند قیمت آن در برابر امکانات و ویژگی‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد، باشد. همانطور که گفتیم زوج یاب شبکه توسط برند‌های مختلف با انواع متفاوتی عرضه می‌شوند که در ادامه به معرفی زوج یاب شبکه‌هایی با امکانات مناسب و قیمت مقرون به صرفه که از ارزش بالایی برخوردار هستند، می‌پردازیم.
 
انواع تستر شبکه:
 
تستر شبکه دارای 4 نوع تستر کابل شبکه، زوج یاب تلفن، تستر کابل کواکسیال و تستر دوربین مداربسته می‌باشد که هرکدام ویژگی‌ها و کاربرد‌های مختص به خودشان را دارند.
 
به عنوان مثال همانطور که از نامشان پیداست تستر کابل شبکه، کابل شبکه را مورد آزمایش و بررسی قرار می‌دهد و تستر دوربین مداربسته، کابل دوربین مداربسته را مورد بررسی قرار می‌دهد. با این حال تستر شبکه‌ای هم وجود دارد که علاوه بر کابل شبکه، کابل تلفن، کابل دوربین مداربسته را نیز تست می‌کند که از نظر کارایی جزو کامل‌ترین تستر‌های شبکه محسوب می‌شود.
 
خرید تستر کابل شبکه، تلفن و دوربین:
 
در این قسمت به معرفی مجموعه‌ ای از برترین تستر‌های شبکه می‌پردازیم که علاوه بر امکانات مناسب و قیمت مقرون به صرفه، خرید بالایی داشتند. پس در ادامه با ما همراه باشید.
 
خرید تستر کابل شبکه، تلفن و دوربینتستر کابل شبکه مدل BAMA 102:
 
تستر شبکه همه کاره BAMA102 این دستگاه اتصال سوکت‌های USB RJ45 RJ11 و کواکسیال را تست می کند. این تستر جزو کامل ترین تسترهای شبکه می‌باشد که اغلب مهندسان شبکه از این دستگاه استفاده می کنند.
 
تستر کابل شبکه زوج یاب PN-f puneng:
 
یک دستگاه بسیار کاربردی در زمینه اجرای تجهیزات مخابراتی و شبکه است که از دلایل محبوبیت آن می‌توان به داشتن سیم های رابط برای اتصال دستگاه Rj11 , Rj45 به پچ پنل تلفن و شبکه، داشتن هنذفری برای استفاده در محیط هایی که سر و صدا زیاد باعث می‌شود که شما صدای آژیر دستگاه رو نشنوید و داشتن تستر شبکه و تلفن اشاره کرد.
 
تستر شبکه و ردیاب کابل یونیتی مدل UT 682:
 
ردیاب و تستر کابل یونیتی UT-682، محصول شرکت UNI-T می‌باشد. این دستگاه توانایی بررسی سطح ولتاژ وقطع کابل را و همچنین قابلیت اتصال هدست را نیز دارد که از هدست آن در محیط‌های پر سر و صدا استفاده می‌شود.
 
تستر کابل شبکه کد 8108:
 
این تستر از نوع دیجیتالی مجهز به نمایشگر 2.6 اینچی است که دارای قابلیت‌هایی نظیر محاسبه متراژ کابل شبکه و کیفیت سیگنال کابل، محل دقیق خطا در سیم‌کشی و یا اتصالات، نمایش اتصال کوتاه و یا عدم اتصال بین پین‌ها می‌باشد.
 
تستر کابل شبکه مولتی متریکس مدل CT51:
 
این تستر مخصوص کابل‌های کواکسیال و کامپیوتر می‌باشد که دارای قابلیت‌هایی همچون تست کابلهای USB، Rj45، Rj11 ، نمایش نتایج به کمک LEDهای روی دستگاه و تست اتصال کوتاه، قطع شدگی و پیوستگی می‌باشد.
 
تستر کابل شبکه مستک مدل MS 6810:
 
این دستگاه مناسب برای کابل شبکه و BNC می‌باشد که از نشانگر ال ای دی برخوردار است. همچنین این دستگاه برای کابل های کواکسیال ، BNC، UTP، STP نیز استفاده می‌شود.
 
تستر کابل شبکه مدل  JS 002:
 
تستر شبکه مدل JS-002 یک تستر همه کاره می‌باشد. این دستگاه قابلیت تست سوکت های USB، RJ45 ،RJ11 ، کواکسیال و فایر وایر را دارد. این تستر جز کامل ترین تسترهای شبکه می باشد که اغلب شبکه کارهای حرفه ای از این دستگاه استفاده می کنند.
 
تستر کابل شبکه کد AE 009:
 
این تستر یک دستگاه بسیار کاربردی در زمینه اجرای تجهیزات مخابراتی و شبکه است که از دلایل محبوبیت آن می‌توان به دارا بودن سیم‌های رابط برای اتصال دستگاه های Rj11 و Rj45 به پنل تلفن و شبکه اشاره کرد و همچنین دارای تستر شبکه و تلفن و دارای کلید ولوم برای کم و زیاد کردن صدای آژیر دستگاه در سمت گیرنده است.
 
تستر کابل شبکه فلوک نتورکز DSX 5000:
 
این دستگاه از نوع دیجیتالی است که سرعت بالای عملیات تست از جمله ویژگی‌های بی نظیر آن است.
 
تستر کابل شبکه فول FA 373xy:
 
تستر شبکه 4 کاره مدل FA-373XY از جمله محصولات برند (Full) می‌باشد که امکان تست و عیب یابی کابل‌های شبکه، تلفن، USB و همچنین کابل های BNC را فراهم می نماید.
 
تستر کابل شبکه کی نت پلاس مدل KL 855:
 
تستر شبکه کی نت پلاس با قابلیت تست کابل‌های BNC ، RJ45 ، RJ11 ، RJ12 و USB و داشتن نشانگر قطعی و وصلی، یک دستگاه عالی و با کیفیت به حساب می آید. همچنین همراه این تستر شبکه کیف حمل چرمی نیز وجود دارد.